Clever blog_

Jak dbać o SEO podczas migracji swojego sklepu internetowego na inną platformę?

W 1998 roku, kiedy powstało Google, wyszukiwarka obsługiwała 10 tysięcy zapytań dziennie. Po roku liczba ta wzrosła do 3,5 milionów. Dziś wynosi blisko 3,5 miliarda dziennie. Ile z tych zapytań dotyczy Twojego sklepu internetowego? Zapewne śledzisz statystyki i doskonale wiesz. Ruch organiczny jest dla większości sklepów internetowych głównym źródłem wejść. W przypadku migracji na inną platformę istnieje ryzyko, że dotychczas wypracowane wyniki zostaną utracone. Co zrobić, żeby mieć jak największy udział w 3,5 miliardach wyszukiwań dziennie przenosząc sklep na inną platformę?

migracja-sklepu-internetowego-a-seo

Migracja sklepu na inną platformę – na co zwrócić uwagę?

Migrację sklepu internetowego trzeba starannie zaplanować i realizować według ściśle zaplanowanego harmonogramu. Wówczas zwiększamy szanse na to, że tymczasowa utrata ruchu będzie minimalna, a spadki w rankingach wyszukiwania niewielkie. Od czego zacząć?

Wybierz odpowiedni moment

Dokonaj analizy ruchu w obecnym sklepie internetowym i weź pod uwagę sezonowość. Wówczas wybierzesz optymalny moment na migrację. Choć zawsze zakładamy optymistyczny scenariusz, który przewiduje minimalną utratę ruchu, to jednak warto „dmuchać na zimne” i upewnić się, że jeśli nawet dojdzie do takiej sytuacji, to nasz sklep internetowy nie zanotuje dużej utraty zysku.

Zoptymalizuj nowy serwis przed wdrożeniem

Testową wersję nowego serwisu poddaj analizie. Sprawdź, czy na pewno zostały poprawnie przygotowane:

  • Meta tagi (title oraz description),

  • Nagłówki H1, H2, H3,

  • Unikatowe treści,

  • Linkowanie wewnętrzne,

  • Atrybuty ALT w obrazkach,

  • Mapa XML.

Wykonaj przekierowania

Pobierz pełną listę URL starej witryny. Przy tej okazji zidentyfikujesz także błędy w indeksowaniu i będziesz mógł je wyeliminować przed przeniesieniem na nową platformę.

Tak przygotowaną listę przyporządkuj do stron docelowych w nowej witrynie. Pamiętaj o zastosowaniu przekierowań 301, które dają jasny sygnał robotom Google, że treść dostępna do tej pory pod adresem A, od teraz jest dostępna pod adresem B.

Strony, które nie zostaną zmigrowane, oznacz statusem 404 lub 410. Dla Google będzie to sygnał, że strona została usunięta i przyspieszy to jej usunięcie z indeksów.

Zgłoś nową witrynę do Google Search Console

Zgłoś nową sitemapę do GSC. Przyspieszysz w ten sposób indeksowanie nowego sklepu i zredukujesz przestój w ruchu.

Zadbaj o analitykę

Zaimplementuj kod Google Analytics w nowym sklepie internetowym, zanim serwis zostanie udostępniony publicznie. Pamiętaj, że podczas migracji należy obserwować wszelkie zmiany w ruchu.

Śledź postępy i optymalizuj

Po udostępnieniu nowego sklepu publicznie należy monitorować to, co dzieje się wokół witryny. Upewnij się, że wszystkie adresy URL zostały przekierowane oraz że są odpowiednio zbudowane – są krótkie i zawierają słowa kluczowe.

Pamiętaj także o sprawdzeniu dostosowania e-sklepu do przeglądania na urządzeniach mobilnych. „Mobile first” to hasło klucz do osiągania dobrych wyników organicznych w Google.

Jeśli przeprowadzisz migrację sklepu internetowego na nową platformę bez uwzględnienia SEO, to narazisz swój biznes na straty. Uwzględnij wszystkie powyższe informacje, a migracja przebiegnie bezproblemowo!

Jeśli masz pytania dotyczące migracji sklepu internetowego, to skontaktuj się z nami. Przeprowadziliśmy już wiele takich projektów i chętnie podzielimy się z Tobą naszym doświadczeniem.

Ostatnie prace

judaica-main-www

Globalny system do sprzedaży internetowej

 

Judaica to lider na izraelskim rynku dostawców najwyższej jakości pamiątek, biżuterii, produktów do pielęgnacji skóry pochodzących z Morza Martwego oraz dzieł sztuki judaistycznej i żydowskiej. Są one wytwarzane lokalnie, przez wielu najbardziej znanych artystów Izraela.

Czytaj więcej

Modułowa Platforma B2B / B2C

 

Breakaway Distributing to firma, która specjalizuje się w produkcji odzieży z nadrukiem. Szeroki asortyment oraz wiele możliwości personalizacji nadruków to cechy, które wyróżniają ich działalność na tle konkurencji. Wraz z rozwojem przedsiębiorstwa podjęli oni decyzję o poszerzeniu rynku zbytu o kolejny, internetowy kanał.

Czytaj więcej