Prace nad BogoShirts trwały ponad 6 miesięcy. Jest to najbardziej zaawansowany ze wszystkich projektów opartych o platformę Shoper, jakie nasz zespół miał okazję stworzyć.
W trakcie współpracy z firmą Sanda Sp. zo.o. ukończyliśmy wiele skomplikowanych funkcjonalności sklepu i dzięki nam platforma mogła zostać oddana do użytku. Jej ogromnym atutem jest kreator koszuli. Umożliwia on jej stworzenie od podstaw i uwzględnia dostosowanie praktycznie każdego detalu do upodobań kupującego. Odbiorca sam decyduje o wyborze kroju, tkaniny, wzoru materiału, rodzaju mankietów, kolorze guzików i wielu innych. W trakcie całego procesu tworzenia koszuli możliwy jest kreator wyświetla jej podgląd. Daje to użytkownikowi szansę bieżącego śledzenia efektów wprowadzanych zmian.
Kreator wymagał konfigurowania wielu detali koszuli. Doszliśmy do wniosku, iż w celu zaspokojenia jego potrzeb dokonamy usprawnienia wbudowanej funkcjonalności wariantów produktu. Wymagało to od naszego zespołu posiadania gruntownej wiedzy na ten temat. W efekcie udało się zaoszczędzić czas przeznaczony na development.
Modyfikacji uległ także algorytm ceny. Dzięki temu ceny poszczególnych wariantów koszul różnią się od siebie.
Dużą dogodnością dla użytkownika jest stworzenie i zapisanie jego profilu w sklepie. Platforma zapamiętuje jego wagę, wzrost i pozostałe wymiary. W ten sposób podczas kolejnych zakupów system jest w stanie automatycznie dopasować krój koszuli do właściciela profilu.
Mimo, iż klient kieruje swoją ofertę głównie do odbiorcy detalicznego, to sklep jest idealnie dopasowany również do sprzedaży hurtowej. Czyni to z BogoShirts jednocześnie platformę B2B i B2C.
Praca nad projektem wymagała ogromnego zaangażowania. Oczekiwania klienta klarowały się wraz z wdrażaniem kolejnych usprawnień. Musieliśmy wykazać się dużą elastycznością w stosunku do następujących po sobie zmian, jak również zastosować niezbędną w podobnych przypadkach metodologię Scrum. Klient ogromny nacisk kładł na komfort obsługi platformy przez użytkowników. Postaraliśmy się więc, by system był maksymalnie prosty w obsłudze dla potencjalnego kupującego. Sprawiło to, że przyjazny użytkownikowi serwis spełnia wszelkie zasady UX.
Efekt końcowy prac nad projektem diametralnie odbiega od produktu, który BogoShirt przekazał w nasze ręce. Wbudowane funkcjonalności Shopera zostały całkowicie zmodyfikowane od podstaw. Na pierwszy rzut oka trudno uwierzyć, że wciąż mamy do czynienia z tą samą platformą.