Jak zmigrować sklep internetowy na nową platformę?
Jednym z najważniejszych momentów w prowadzeniu sklepu internetowego jest chwila, w której uświadamiamy sobie, że dalszy rozwój naszego biznesu nie będzie możliwy bez aktualizacji platformy, na której działa nasz serwis. Często jest to także moment, w którym okazuje się, że kolejne funkcjonalności e-sklepu, które są kluczowe dla naszego biznesu, nie mogą być wprowadzone do dotychczasowego CMS. Co robić w takiej sytuacji?
Migracja sklepu internetowego – kiedy trzeba zdecydować się na ten krok?
Migracja systemu e-commerce jest wskazana, gdy:
-
Mamy obawy o bezpieczeństwo obecnego CMS – nasz system jest przestarzały i nie mamy możliwości wprowadzenia do niego aktualizacji,
-
Obecna platforma nie spełnia wielu stawianych wobec niej oczekiwań,
-
Mamy ambitne plany związane z rozwojem funkcjonalności naszego sklepu internetowego, a obecna platforma zdecydowanie je ogranicza,
-
Koszt aktualizacji dotychczasowego CMS przewyższa koszt wdrożenia nowego systemu,
-
Wsparcie techniczne obecnej platformy zostało wstrzymane przez producenta.
Jak przygotować się do migracji sklepu internetowego?
Zbierz wymagania
Przede wszystkim musisz się do tego procesu dobrze przygotować. Im więcej czasu poświęcisz na ten etap, tym więcej pieniędzy zaoszczędzisz.
Przemyśl dokładnie czego oczekujesz od nowej platformy i jakie korzyści dla Twojego e-commerce wprowadzą jej funkcjonalności. Wszystkie wnioski oraz listę wymagań związanych z budową nowego sklepu internetowego zapisz – dzięki temu o niczym nie zapomnisz.
Zbadaj konkurencję
Warto także podejrzeć rozwiązania, które stosuje konkurencja – nie tylko na lokalnym rynku, ale także i na zagranicznych. Da Ci to świeży pogląd na to, jakie rozwiązania w Twojej branży działają i jakie usprawnienia możesz wprowadzić do swojego sklepu, aby być o krok przed konkurencją.
Wybierz platformę
Kolejny krok to wybór nowego CMS. Możesz skorzystać z platform typu open source lub z dedykowanego CMS. Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety. Twoim zadaniem jest wybór optymalnego rozwiązania, bazując na zebranych wcześniej wymaganiach.
Z pewnością poznanie i zweryfikowanie wszystkich platform istniejących na rynku byłoby trudnym i czasochłonnym zajęciem. Dlatego warto skorzystać w tych kwestiach z doświadczenia wykonawców. Zapytaj ich o dedykowane dla Twojej firmy rozwiązania. Pamiętaj, że każdy z nich będzie namawiał Cię do skorzystania ze swojej platformy. Zanim podejmiesz decyzje, dokładnie zweryfikuj możliwości każdej z nich, a następnie samodzielnie podejmij decyzję.
Czy wiesz, że wiele platform posiada swoje wersje demo dostępne online? Poszukaj ich w Internecie – dzięki temu poznasz panel administracyjny sklepu oraz jego podstawowe funkcje przed podjęciem ostatecznej decyzji.
Wybierz wykonawcę
Rzetelny dostawca systemu e-commerce to połowa sukcesu podczas migracji sklepu internetowego. Wybierając go, zwróć uwagę na to, czy dana firma posiada:
-
Bogate portfolio realizacji dedykowanych dla sklepów internetowych,
-
Doświadczenie we wdrażaniu sklepów na platformie, którą wybrałeś,
-
Dobre opinie od obecnych i byłych klientów.
Zwróć też uwagę na płynność komunikacji oraz przejrzyste warunki współpracy.
Dokładnie oszacuj koszty
Pamiętajmy, że migracja sklepu internetowego ma służyć dalszemu rozwojowi firmy i zwiększaniu jego rentowności. Jednak nierozerwalnie wiąże się ona także z generowaniem kosztów.
Przed przystąpieniem do przeniesienia sklepu na inną platformę musisz dokładnie oszacować koszt całego przedsięwzięcia oraz odnieść go do prognozowanych przychodów firmy. Wówczas oszacujesz, kiedy inwestycja w migrację się zwróci i upewnisz się, że jest to niezbędny dla Twojego e-commerce krok na drodze do dalszego rozwoju.
Migracje rekomendujemy szczególnie tym firmom, które istnieją na rynku minimum 3 lata. Osiągają one wówczas stabilny poziom sprzedaży — sklep zarabia na siebie i generuje na tyle duży przypływ gotówki, że jej część z powodzeniem może być przeznaczona na pokrycie kosztów migracji.
Przeprowadź migrację
Jeśli już wiesz DLACZEGO chcesz zmigrować swój sklep na inną platformę, wiesz KIEDY wykonać ten krok, wiesz JAKĄ platformę wybrać i KTO pomoże Ci w migracji, to przystąp do działania.
Możesz także liczyć na nasze wsparcie – Clever Code posiada duże doświadczenie w migracji sklepów internetowych, którym chętnie się z Tobą podzieli.
Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function fb_like_button() in /home/marcolx/domains/clevercode.pl/public_html/wp-content/themes/clevercode/template-parts/content.php:25 Stack trace: #0 /home/marcolx/domains/clevercode.pl/public_html/wp-includes/template.php(690): require() #1 /home/marcolx/domains/clevercode.pl/public_html/wp-includes/template.php(647): load_template('/home/marcolx/d...', false) #2 /home/marcolx/domains/clevercode.pl/public_html/wp-includes/general-template.php(167): locate_template(Array, true, false) #3 /home/marcolx/domains/clevercode.pl/public_html/wp-content/themes/clevercode/single.php(5): get_template_part('template-parts/...', '') #4 /home/marcolx/domains/clevercode.pl/public_html/wp-includes/template-loader.php(74): include('/home/marcolx/d...') #5 /home/marcolx/domains/clevercode.pl/public_html/wp-blog-header.php(19): require_once('/home/marcolx/d...') #6 /home/marcolx/domains/clevercode.pl/public_html/index.php(17): require('/home/marcolx/d...') #7 {main} thrown in /home/marcolx/domains/clevercode.pl/public_html/wp-content/themes/clevercode/template-parts/content.php on line 25