Migracja z Magento 1 na Magento 2 – kiedy i jak należy wykonać ten krok
Platforma Magento skupia wokół siebie blisko 150 000 deweloperów oraz 250 000 sprzedawców na całym świecie i wciąż należy do najwyżej ocenianych platform e-commerce. Jakie czynniki odpowiadają za jej sukces? Przede wszystkim praktycznie nieograniczone możliwości rozbudowy, skalowalność, bezpieczeństwo i sprawnie działający support. Trzeba jednak pamiętać, że tak jak każdy inny system, także i Magento wymaga aktualizacji i stałego czuwania nad rozwojem architektury.
Kiedy rozważyć migrację z Magento 1 do Magento 2?
Stworzenie niezapomnianych wrażeń dla użytkowników to najważniejszy priorytet dla każdego lidera handlu elektronicznego. Składają się na nie takie czynniki jak szybkość ładowania serwisu, łatwość nawigacji czy responsywność. Pomimo swojej popularności i elastyczności, pierwsza wersja Magento była nieustannie analizowana pod kątem problemów związanych z wydajnością, a zespół pracujący nad rozwojem platformy stale szukał rozwiązań tego problemu. Końcowym efektem ich prac było uruchomienie zmodernizowanej platformy Magento2.
Nowa wersja platformy przyniosła pokaźny pakiet przewagi nad swoim poprzednikiem, co skłoniło już wielu sprzedawców do rozważenia migracji. Jednak dla każdego gracza e-commerce konieczne jest, aby najpierw zrozumieć, dlaczego migracja jest konieczna i kiedy jest odpowiedni czas na to, aby wykonać ten krok.
Co zatem czeka użytkowników Magento 1 w niedalekiej przyszłości?
Utrata wsparcia
Wejście na rynek Magento 2 oznacza, że architektura Magento 1 nie będzie już dalej rozwijana, a support tej platformy przestanie oficjalnie istnieć w czerwcu 2020 roku.
Brak kolejnych aktualizacji systemu
Utrata wsparcia jest także jednoznaczna z tym, że Magento 1 nie doczeka się kolejnych aktualizacji. Tym samym rozwój tej platformy zostanie zupełnie zahamowany. Jeśli więc będziemy chcieli dodać do naszego e-sklepu kolejne funkcjonalności, to nie pozostanie nam nic innego, jak cały proces rozpocząć od migracji na Magento 2.
Zwiększona podatność na ataki
Brak wsparcia i aktualizacji systemu Magento 1 sprawia, że sklepy działające na tej platformie będą bardziej podatne na ataki z zewnątrz.
Choć perspektywa migracji może wydawać się odległa w czasie, to jednak warto już dziś zastanowić się nad tym krokiem i na spokojnie przygotować plan działania.
Co wiemy o Magento2?
Platforma Magento 2 gwarantuje:
Szybkość działania – o 51% szybciej działający koszyk dla niezarejestrowanych klientów, o 36% dla osób zarejestrowanych i o 20% zwiększona efektywność działania całej platformy w porównaniu do Magento 1;
Uproszczenie ścieżki zakupowej – z 6 do 2 kroków;
Intuicyjny panel administracyjny;
Responsywność wszystkich serwisów;
Łatwiejsze wdrożenie strategii omnichannel.
Jak zaplanować migrację sklepu z Magento 1 na Magento 2?
Wybierz odpowiedni zespół deweloperów
Zadanie to warto powierzyć specjalistom, którzy doskonale znają system i są w stanie każdy etap tego procesu precyzyjnie zaplanować. Nie może tu być mowy o przypadkowości i losowości działań. Od tego zależy w końcu rentowność Twojego e-biznesu!
Przygotuj nowy layout sklepu
Dotychczasowy szablon Twojego sklepu internetowego niestety nie będzie w 100% kompatybilny z architekturą Magento 2. Co oznacza to w praktyce? Konieczność przygotowania layoutu Twojego e-sklepu od nowa. Pamiętaj o tym, planując migrację z Magento 1 na Magento 2.
Zabezpiecz dane
Koniecznie upewnij się, że cała baza danych Twojego „starego” sklepu internetowego jest zabezpieczona. Dotyczy to danych klientów, historii ich zamówień, metod płatności czy szczegółów dotyczących asortymentu i kategorii produktów. Da Ci to gwarancję łatwego odzyskania danych w sytuacji kryzysowej, gdyby planowana migracja na Magento 2 nie przebiegła zgodnie z planem.
Opracuj funkcjonalności
Dodatki, których używasz obecnie na Magento 1, nie będą kompatybilne z wersją Magento 2. Musisz więc dokładnie zaplanować wszystkie funkcjonalności nowego e-sklepu, a potrzebne do ich realizacji dodatki zakupić w marketplace Magento lub zakodować od podstaw.
Tak naprawdę migracja z Magento 1 na Magento 2 to bardzo dobra okazja do audytu naszego e-commerce. Warto przed przystąpieniem do działań poświęcić chwilę czasu na analizę biznesową nowego sklepu internetowego opartego na Magento 2 i dostosować poszczególne funkcjonalności do przyjętych celów strategicznych.
Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function fb_like_button() in /home/marcolx/domains/clevercode.pl/public_html/wp-content/themes/clevercode/template-parts/content.php:25 Stack trace: #0 /home/marcolx/domains/clevercode.pl/public_html/wp-includes/template.php(690): require() #1 /home/marcolx/domains/clevercode.pl/public_html/wp-includes/template.php(647): load_template('/home/marcolx/d...', false) #2 /home/marcolx/domains/clevercode.pl/public_html/wp-includes/general-template.php(167): locate_template(Array, true, false) #3 /home/marcolx/domains/clevercode.pl/public_html/wp-content/themes/clevercode/single.php(5): get_template_part('template-parts/...', '') #4 /home/marcolx/domains/clevercode.pl/public_html/wp-includes/template-loader.php(74): include('/home/marcolx/d...') #5 /home/marcolx/domains/clevercode.pl/public_html/wp-blog-header.php(19): require_once('/home/marcolx/d...') #6 /home/marcolx/domains/clevercode.pl/public_html/index.php(17): require('/home/marcolx/d...') #7 {main} thrown in /home/marcolx/domains/clevercode.pl/public_html/wp-content/themes/clevercode/template-parts/content.php on line 25